אל תתנו ללקיחת משכנתא להפוך לסיוט – המדריך המלא לבחירת יועץ משכנתאות

אל תתנו ללקיחת משכנתא להפוך לסיוט – המדריך המלא לבחירת יועץ משכנתאות

בין אם אתם זוג צעיר שזכה בהגרלת מחיר למשתכן או זוג מבוגר יותר שפשוט מחפש דירה, דבר אחד בטוח – תצטרכו לקחת משכנתא. אבל לפני שאתם נכנסים למערבולת הבירוקרטית של לקיחת הלוואה, חשוב להבין איך בוחרים יועץ משכנתאות אמין ומקצועי שיעזור לכם לעבור את התהליך בשלום.

יועץ של הבנק שעובד בשביל הבנק או יועץ פרטי שעובד בשבילכם?
השאלה הראשונה שתצטרכו לשאול את עצמכם היא האם לפנות ליועץ משכנתאות של הבנק או ליועץ פרטי. ובכן, יועץ הבנק אמנם זמין וקל להשיג, אבל הוא מחויב קודם כל לאינטרסים של הבנק.
יועץ פרטי לעומת זאת, כמו למשל ב"שטרן משכנתאות", עובד בשבילכם ורק בשבילכם. הוא יעזור לכם להבין בדיוק מה אתם צריכים, יתאים לכם את המסלול הנכון וידאג שתמנעו מעלויות מיותרות.

יועץ פרטי או חברת ייעוץ גדולה?
נקודה נוספת שחשוב לשים לב אליה היא ההבדל בין יועץ פרטי לבין חברת ייעוץ. היועץ הפרטי מציע יחס אישי אבל הוא קטן. חברת ייעוץ כמו "שטרן משכנתאות" מביאה המון ניסיון עם מגוון תיקים כולל כאלו שדורשים טיפול מיוחד ויחד עם זאת מאפשרת לכם יחס אישי מושלם מקצה לקצה.

יועץ רגיל או כזה שמתמחה?
דבר נוסף שכדאי לשקול הוא האם אתם צריכים יועץ "רגיל" או כזה שמתמחה בתחום ספציפי. למשל, אם אתם נופלים בקטגורית "מסורבי משכנתא" כדאי למצוא יועץ שיודע לטפל בתיקים מורכבים, עם הרבה ניסיון שיודע להפוך את הלא לכן בדיוק כמו בשטרן משכנתאות.

האם החיבור מרגיש לכם נכון?
ולבסוף, חשוב גם פשוט לבדוק את הכימיה עם היועץ. תבררו איך נראה תהליך העבודה איתו, כיצד הוא שומר על קשר ומעדכן, ותראו שאתם מרגישים בנוח לשתף אותו בסיפור האישי שלכם. בסופו של דבר מדובר על משרת אמון וחשוב מאוד שתתחברו ליועץ עצמו.

לסיכום, בחירת יועץ משכנתאות היא החלטה חשובה שאסור לקחת בקלות. שאלו את עצמכם את השאלות הנכונות, אספו המלצות, ואל תתביישו "לחקור" את היועץ. זכרו, מדובר בעתיד הפיננסי שלכם ובבית החלומות שלכם. אז תעשו עבודת מחקר יסודית, תבחרו בחכמה ותיהנו מתהליך קליל ונטול דאגות בדרך לדירה החדשה.

ואם אתם מחפשים יועץ אמין, מנוסה ומקצועי שיהיה שם בשבילכם לאורך כל הדרך – נשמח לעמוד לרשותכם ב"שטרן משכנתאות". יחד נדאג שתעברו את המסע הזה בהצלחה, צעד אחר צעד.

 

רוצים לחסוך מאות אלפי שקלים במשכנה שלכם?

עוד מאמרים בנושא

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התחלת שיחה
אנחנו זמינים
הי 👋
איך אפשר לעזור לך?