העלאת איכות החיים בגיל השלישי – שווה קריאה

ישראל ותמר – סיפור של תקווה מחודשת

ישראל ותמר, זוג נשוי כבר 45 שנים, מצאו את עצמם בסיטואציה מוכרת לרבים בגיל השלישי. ישראל, בן 67, פרש לאחרונה מעבודתו כמהנדס, ותמר, בת 71, הייתה מורה במשך שנים רבות. הם חיו חיים נוחים, אך לא ראוותניים, וציפו ליהנות מפירות עמלם בשנות הפנסיה.

אולם, המציאות טפחה על פניהם. הפנסיה שלהם, שנראתה מספקת על הנייר, התגלתה כבלתי מספיקה מול עלויות המחיה המאמירות. המכה בלתי צפויה הגיעה כאשר ישראל אובחן עם מחלה כרונית שדרשה טיפול תרופתי קבוע ויקר. פתאום, ההוצאה החודשית על תרופות הפכה לנטל כבד על תקציבם המוגבל.

"לא ככה דמיינו את הפנסיה שלנו," אמרה תמר לישראל באחד הערבים, כשישבו בסלון ביתם הצנוע. "חשבנו שנוכל לטייל קצת, לבקר את הנכדים יותר. עכשיו אנחנו בקושי מצליחים לסגור את החודש."

ישראל הנהן בעצב. "אני מרגיש אשם," הודה. "אילו היינו חוסכים יותר…"

הילדים שלהם, שהיו עסוקים בגידול משפחותיהם שלהם, הרגישו את המצוקה של הוריהם. הם רצו לעזור, אבל גם להם היה קשה כלכלית. המתח הזה העיב על המפגשים המשפחתיים, והשמחה שאפיינה אותם בעבר הלכה ודעכה.

יום אחד, בעודם משוטטים בפייסבוק,  נתקלו ישראל ותמר במודעה : "ייעוץ פיננסי לגיל השלישי – עדי שטרן, מומחה למימון ומשכנתאות". בתחילה היססו, אבל לבסוף החליטו שאין להם מה להפסיד.

בפגישה עם עדי, הם מצאו אוזן קשבת ומקצועית. עדי הקשיב בתשומת לב לסיפורם, שאל שאלות ממוקדות, וניתח את מצבם הפיננסי בדקדקנות.

"יש לכם אפשרויות," אמר עדי בחיוך מעודד. "הבית שלכם הוא נכס יקר ערך, ויש דרכים לנצל אותו מבלי למכור או לעזוב."

עדי הציג בפניהם מגוון פתרונות מימון לגיל השלישי, כולל משכנתא הפוכה ומשכנתא פנסיונית. הוא הסביר בסבלנות את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות, ועזר להם להבין איך כל פתרון יכול להשפיע על חייהם.

לאחר דיון מעמיק והתייעצות, ישראל ותמר בחרו במסלול שהתאים להם כמו כפפה ליד. הם החליטו על משכנתא פנסיונית שאפשרה להם לקבל סכום חודשי קבוע, מבלי לוותר על הבעלות על ביתם האהוב.

התוצאות לא איחרו לבוא. תוך חודשים ספורים, איכות החיים של ישראל ותמר השתפרה פלאים. הם יכלו לממן את הוצאות התרופות בקלות, ואפילו נשאר להם כסף לטיולים קצרים ולביקורים תכופים יותר אצל הנכדים.

"זה כאילו הורדנו משא כבד מהכתפיים," אמרה תמר בהתרגשות לאחת מבנותיהם. "פתאום יש לנו אוויר לנשימה."

ישראל הוסיף, "ומה שהכי חשוב, אנחנו לא מרגישים שאנחנו נטל על הילדים. זה נותן לנו תחושת עצמאות וכבוד."

הילדים, שראו את השינוי בהוריהם, הרגישו הקלה עצומה. "אמא נשמעת שמחה שוב," אמר בנם הבכור לאשתו. "זה כל כך מרגש לראות אותם נהנים מהחיים."

המפגשים המשפחתיים חזרו להיות שמחים ומלאי חיים. ישראל ותמר אפילו התחילו לתכנן טיול משפחתי גדול לחגוג את יום הנישואים ה-50 שלהם.

"לפעמים אני חושבת על איך היינו לפני שפגשנו את עדי," אמרה תמר לישראל ערב אחד, כשישבו במרפסת ביתם. "קשה להאמין כמה השתנו החיים שלנו."

ישראל חייך וחיבק אותה. "זה מזכיר לי שתמיד יש תקווה," אמר. "ושלפעמים, הפתרון נמצא ממש מתחת לאף שלנו – או במקרה שלנו, מתחת לרגליים."

סיפורם של ישראל ותמר הוא תזכורת לכך שגם בגיל השלישי, עם קצת עזרה וייעוץ נכון, אפשר למצוא פתרונות שישפרו את איכות החיים ויחזירו את השמחה והביטחון הכלכלי. זוהי דוגמה מעוררת השראה לכוחה של תכנון פיננסי נבון ולאפשרויות הרבות הפתוחות בפני בני הגיל השלישי.

רוצים לחסוך מאות אלפי שקלים במשכנה שלכם?

עוד מאמרים בנושא
התחלת שיחה
אנחנו זמינים
הי 👋
איך אפשר לעזור לך?