משכנתה לילדים – למה כל כך יקר לקנות בית בישראל?

למה בית בישראל עולה כמו מיליון קופסאות לגו?

האם פעם תהיתם למה בית בישראל עולה כל כך הרבה? בואו נגלה ביחד למה בית בישראל עולה כמו ערימה ענקית של קופסאות לגו!

1. ישראל היא כמו אי קטן של אדמה

תארו לעצמכם שישראל היא כמו אי קטן בים של מדינות. יש לנו מעט מאוד מקום לבנות בתים! זה כמו אם היו נותנים לכם רק חצי שולחן לבנות את כל הלגו שלכם. כשיש מעט מקום, כל חתיכת אדמה הופכת להיות יקרה מאוד.

2. ערך הקרקע – האדמה שווה זהב!

יודעים מה? בישראל, לפעמים האדמה עצמה שווה יותר מהבית שבונים עליה! זה כמו אם הייתם קונים קופסת לגו, אבל הקופסה הריקה הייתה יקרה יותר מכל הלגו שבפנים. למה? כי יש מעט אדמה ואי אפשר לייצר עוד. אז כשקונים בית, בעצם קונים גם את החתיכה היקרה הזו של אדמה.

3. ערך הבנייה – להרכיב את הפאזל

עכשיו, אחרי שקנינו את האדמה היקרה, צריך לבנות עליה! וזה לא זול. צריך המון חומרים (כמו בטון, ברזל, עץ), הרבה אנשים שיודעים לבנות, ומכונות גדולות. כל הדברים האלה עולים הרבה כסף. זה כמו אם הייתם צריכים לקנות את כל הלגו בעולם כדי לבנות ארמון ענק!

4. רובם רוצים לגור במרכז

בישראל, הרבה אנשים רוצים לגור קרוב לתל אביב או ירושלים. זה כמו אם כל הילדים בכיתה היו רוצים לשבת באותו מקום – יהיה צפוף ו"יקר" להשיג מקום שם! ככל שיותר אנשים רוצים לגור במקום מסוים, המחירים של הקרקע והבתים עולים.

5. יש חוקים מיוחדים לבנייה

בישראל, יש הרבה חוקים לגבי איך ואיפה מותר לבנות בתים. זה בגלל שצריך לשמור על הטבע ועל הבטיחות של כולם. אבל החוקים האלה גורמים לזה שלפעמים קשה יותר ויקר יותר לבנות. זה כמו אם היו אומרים לכם שאתם יכולים לבנות מגדל לגו רק בצבעים מסוימים ורק בגובה מסוים.

6. יש הרבה אנשים שרוצים בית

ישראל היא מדינה קטנה, אבל יש בה הרבה אנשים. וכל שנה נולדים עוד ילדים ומגיעים עוד אנשים לגור פה. זה אומר שיש הרבה אנשים שרוצים לקנות בית, אבל אין מספיק בתים לכולם. כשיש הרבה אנשים שרוצים משהו, אבל אין מספיק ממנו – המחיר עולה!

7. לפעמים לוקח הרבה זמן לבנות בית

בניית בית לוקחת הרבה זמן. לפעמים אפילו שנים! וכל הזמן הזה, צריך לשלם לאנשים שעובדים, לקנות חומרים, ולשמור על הכל. זה מעלה את ערך הבנייה. זה כמו אם הייתם צריכים לבנות את הארמון הכי גדול בלגו, אבל הייתם מקבלים רק חתיכה אחת כל יום!

8. גם הכסף משתנה

לפעמים, הכסף עצמו שווה פחות ממה שהוא היה שווה פעם. זה נקרא "אינפלציה". זה כמו אם פעם יכולתם לקנות 10 סוכריות בשקל, ופתאום אתם יכולים לקנות רק 5 סוכריות באותו שקל. אותו דבר קורה עם בתים – הם נראים יותר יקרים כי הכסף שווה פחות.

אז עכשיו אתם מבינים למה בית בישראל עולה כל כך הרבה? זה בגלל שיש לנו מעט מקום (קרקע יקרה), הרבה אנשים שרוצים בתים, זה יקר ומסובך לבנות (ערך בנייה גבוה), ויש עוד המון דברים שמשפיעים על המחיר. זה ממש כמו להרכיב את הפאזל הכי מסובך בעולם!

אבל אל תדאגו – גם אם זה יקר, אנשים עדיין מוצאים דרכים לקנות בתים. זה פשוט לוקח יותר זמן וצריך לחסוך יותר. אולי כשתהיו גדולים, תמציאו דרך חדשה לבנות בתים בזול או למצוא קרקע חדשה!

בפעם הבאה שתשמעו מישהו מדבר על מחירי הדירות בישראל, תוכלו להפתיע אותם ולהסביר למה זה ככה. ספרו להם על ערך הקרקע וערך הבנייה! מי יודע, אולי אתם תהיו אלה שימצאו פתרון לבעיה הזאת בעתיד!

 

רוצים לחסוך מאות אלפי שקלים במשכנה שלכם?

עוד מאמרים בנושא
התחלת שיחה
אנחנו זמינים
הי 👋
איך אפשר לעזור לך?